Oldalak

2010. december 4., szombat

Perec, zsemle, csavart kifli...

Elő sikeres önálló "igazi" péksüteményeim.
Tortát, kekszet, süteményeket sütni nagyon szeretek és mindig sikerülnek is. De. A kelt tésztákkal mindig hadi lábon álltam. Még egy kenyérrel, bucival csak elboldogulok valahogy, főleg ha nem kell formázni. Mivel enni nagyon szeretem ezeket a kelt tésztákat, arra jutottam a problémát feltétlen orvosolni kell.
Így kihasználtam Flat-cat nagylelkű felajánlását, miszerint szívesen megmutat a hozzám hasonló kezdőknek ezt-azt. Szóval bősz levelezésbe kezdtünk, időpontot, menüt egyeztettünk és egy héttel ezelőtt családostól ellátogattunk hozzájuk. (Külön köszönet Férjnek, hogy beengedett minket a szó szoros és átvitt értelmében is :)) Elkészítettünk egy vargányás tésztában sült sütőtökmázas sertésszüzet és körtekrémet (november lévén eper nélkül), pontosabban én jórészt csak figyeltem, hogyan készül. Közben beszélgettünk, mit hogyan kell csinálni. Egy finom sajtos tésztán megmutatta nekem a különböző péksütemények formázását is. Sok mindent megtudtam a dagasztásról, kelesztésről és általában a kelt tésztákról, nameg mindenféle más konyhai fortélyt és azok ok-okozatát is.
Miután hazaértünk már csak annyi dolgom volt, hogy egyedül is megpróbáljam. Az első kísérletem még hagyott kívánni valót, de ez már egészen jól sikerült, persze magamhoz képest.

Férjem azóta is büszkén mesél a közös napról mindenkinek :))

20 sütihez

30 dkg rétesliszt
10 dkg rozsliszt
15 g élesztő
30 g olaj
1 kk ecet
2 dl víz
1 kk só

Az élesztőt a lisztekkel elmorzsolom, hozzáadom az olajat, ecetet sót és a vizet. Addig gyúrom, amíg el nem válik a kezemtől (teljesen tiszta nem lesz a kezem). A kelesztőtálat letakarom egy nedves konyharuhával és hagyom duplájára kelni (kb 2 óra, porélesztővel több). A megkelt tésztát átgyúrom 20 gombócra szedem és a gombócokat tetszés szerint formálom pereccé, kiflivé stb. Megvárom, hogy a duplájára keljenek. 220°C-on 15-20 perc alatt sültek meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése