Oldalak

2011. november 16., szerda

Vaníilia torta málnás vajkrémmel

Nagyon belelendültem a tortasütésbe. A család legnagyobb örömére.A férjem mesélte, hogy tortákat sütök, mire egy ismerős megkérdezte milyen alkalomra. A válasz az volt „Gyakorol.”És ez így igaz.A vajkrém ugyan az, mint a múltkori, csak most tettem bele málnapürét is. Ettől lett olyan szép rózsaszín, az íze pedig üde gyümölcsös.Természetesen most sem volt alkalmam tükörsimára egyengetni a vajkrémet.Már csak azt nem tudom, mihez kezdjek a rengeteg kimaradt tojássárgával, ami a tortából kimaradt. Talán megsütöm rántottának.

Tészta
Két 18 cm-es kapcsos formához vagy egy 22 cm-eshez.
5 tojás fehérje
180 ml tej
12,5 ml vanília aroma
285 g liszt
350 g cukor
20 g sütőpor
5 g só
170 g vaj
A sütőt előmelegítem 180 oC-ra. Két 18 cm-es kapcsos formát kivajazok, liszttel kiszórok.
Egy tálban összekeverem a tojások fehérjét 60 ml tejjel és a vaníliával.
Összekeverem a száraz összetevőket (liszt, cukor, sütőpor, só).
Belemorzsolom a vajat, hozzákeverem a tejet, végül 3 részletben hozzákeverem a tojásos keveréket.
A masszát a két kapcsos formába töltöm és 35 perc alatt készre sütöm.
20 perc elteltével, megcserélem, átforgatom a formákat a sütőben.
A formában langyosra hűtöm, kiborítom a formából, és hagyom teljesen kihűlni mielőtt megtöltöm.
Vajkrém
5 tojás fehérje
250 g cukor
340 g vaj (kis kockákra vágva, szobahőmérsékleten puhítva)
10 ml vanília kivonat
1 csipet só
125 ml málnapüré (fagyasztott málna felengedve, leturmixolva)
A tojások fehérjét összekeverem a cukorral és gőz fölött addig kevergetem, amíg a cukor feloldódik. Két ujjam között vizsgálom, hogy érzek-e még cukorszemcsét.
Ezután kézi mixerrel elkezdem felverni a cukros fehérjét, amíg kemény habot nem kapok, olyat mint a habcsóknál.
Ha már kemény a hab kockánként hozzáadom a vajat, közben folyamatosan keverem a mixerrel.
Amikor már fényes és habos, hozzáadom a sós, vaníliás málnapürét.
Használat előtt fél órára hűtőbe teszem, közvetlen töltés és bevonás előtt átkeverem.

5 megjegyzés:

  1. Nagyon jól sikerült, ügyes vagy, gratulálok!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen! :) Ez már szerintem is vállalható. :)

    VálaszTörlés
  3. Ezt kipróbálom, mert annyi tojásfehérjém van a hűtőben, hogy már alig fér.
    Nagyon kíváncsivá tettél.

    VálaszTörlés
  4. Ez nagyon érdekes tészta. Nem kell felverni a tojásfehérjét? A vajat meg hidegen rakod bele? Nem lesznek kis vajgöbök a tésztában? A kész tészta inkább kevert tészta jellegű? Hát köszi, ha válaszolsz :) Csilla

    VálaszTörlés
  5. Vali és neked hová tűntek a tojássárgák?

    Csilla ezt a receptet egy amerikai blogon találtam és először én is furcsán néztem. A vajat tényleg érdemes fél órával előtte kivenni a hűtőből és kis kockákra vágni, hogy kicsit megpuhuljon. Én kézimixer dagasztókarjával kevertem össze és nem lett darabos. Nagyon finom.

    VálaszTörlés