Oldalak

2012. február 9., csütörtök

Kelbimbós pizza


Figyelem, ez nem olyan igazi, autentikus pizza. Inkább csak a formája meg a tésztája olyan.

Túl vagyunk a nagy hópánikon. Igazából mi nem pánikoltunk. Na ez okozta a gondot. A híradó bemondta, hogy vásároljunk, be, de én úgy gondoltam "Ugyan egy kis hótól nem kell úgy betojni". Viszont azért mégsem szívesen indultam el a havas jeges úton autóval. Így történt, hogy elfogyott az összes zöldség, gyümölcs, paradicsompüré és sok más alapanyag, amit naponta használok a hétvégére. Topogtam, hogy "Nincs mit enni", meg "Éhen fogunk halni és különbenis " Most miből főzzek,". (Annak ellenére, hogy van itthon egy karton tej, 30 tojás, 20 kg liszt  meg teli a fagyasztó hússal, a szekrény meg konzervvel.) Persze Barna csak legyintett, mondván, hogy majd megoldom én azt.
Szilárdom pizzát rendelt ebédre. Na puff. Mit tegyek rá alapnak? Se tejföl, se paradicsom. Így találtam ki a besameles pizzát. Ami a goggle szerint nem is  spanyol viasz. Ugyanis vannak pizzériák, amik kínálatában szerepelnek ilyen pizzák.
Előszeretettel használom Reni tésztáját.

Hzzávalók 4 x 26 cm

1 kg liszt
3 dkg élesztő
4 ek méz
1 ek só
6 dl víz

Az élesztőt elmorzsolom a liszttel, hozzáadom a többi alapanyagot és rugalmas tésztát gyúrok belőle.Nedves konyharuhával letakarva hagyom duplájára kelni.

Besamel

3 ek vaj
2 ek liszt
5 dl tej
1-1 tk rozmaring és oregánó
1 nagy csipet só

A vajat egy kis nyeles edényben felolvasztom, hozzáadom a lisztet és folyamatosan keverem, amíg felhabzik. Akkor vékony sugárban hozzáöntöm a tejet és beleszórom a fűszereket, közben folyamatosan keverem (legjobb habverővel). Addig melegítem kis lángon, folyamatosan keverve, amíg puding sűrűségű lesz.

Feltét

25 dkg kelbimbó tisztítva felezve
4 marék reszelt sajt
2 tonhalkonzerv 185/130 g-os

Ha a tészta megkelt, 4 részre osztom és kinyújtom őket. Kenek rá 2-3 kanál besamelt, megszórom reszelt sajttal, konzerv tonhalat és félbevágott kelbimbót teszek rá.
Maximális hőfokra előmelegített sütőben 10-15 perc alatt kész.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése