Oldalak

2012. április 23., hétfő

Citromos habos minipite - Lemon meringue minipies



Ma két éve, hogy blogolásra adtam a fejem. Barna egyszer úgy nyilatkozott, hogy ez legalább egy értelmes hobbi. Persze, mert mindent megkóstolhat.
Igazából szeretem, hogy mindig találok valami újdonságot. Megtanultam egy csomó technikát és minden féle nyelvű kifejezést. Az pedig rettentő jó érzés, amikor sikerül egy-egy, még szerintem is elfogadható, képet készítenem. :)



Ezeket a kétfalatnyi pitécskéket szántam az évfordulóra.
Az alapja sima linzertészta, lemon curddel töltve, sült habbal a tetején. Szerintem ellenállhatatlan. Szuper vendégváró falatnak is.
Ebből a mennyiségből 12-15 db lesz.



Tészta


25 dkg liszt
2 ek cukor
15 dkg hideg vaj felkockázva (1x1 cm)
1 egész tojás


Én általában lustaságból aprítógépben csinálom. A lisztet a cukorral elkeverem, a hideg vajjal a géppel összekeverem, hozzáadom a tojást és aprítóval összedolgozom. A tésztát deszkára öntöm és gyors mozdulatokkal összegyúrom. Lisztezett deszkán 3-4 mm vékonyra nyújtom és kb. 8 cm-es szaggatóval kiszaggatom. A tésztakorongokat muffin forma mélyedéseibe igazítom és alaposan megszurkálom az aljukat. Előmelegített sütőben 180 fokon 10 percig sütöm, aztán kiveszem, félreteszem hűlni. (A sütőt nem kapcsolom ki!)
Közben elkészítem a tölteléket és a habot.







Lemon curd


5 tojás sárgája
25 dkg cukor
4 citrom leve
2 citrom reszelt héja
10 dkg vaj


A tojásokat habosra keverem a cukorral, hozzáadom a citromok levét és héját. Egy vastag aljú nyeles edényben, kis lángon, folyamatosan keverve sűrűre főzöm. (Vigyázat nem szabad felforralni, mert akkor a tojás kicsapódik!) Leveszem a tűzről és belekeverem a vajat.
Hideg vízbe állítom, hogy kicsit hűljön.




Hab


4 tojás fehérje
20 dkg cukor
2 csapott ek keményítő


A tojások fehérjét félig felverem, kis adagokban hozzáadom a cukrot, közben a habot tovább verem. Amikor már kemény a hab, hozzákeverem a keményítőt.


Óvatosan kiborítom a tésztakosárkákat a muffin formából és egy sima tepsibe állítom őket. (Ez a lépés kihagyható, ha valaki olyan ügyes, hogy ki tudja szedni a kész sütiket egészben a muffin tepsiből.) Minden tésztakosarat 3/4 részig megtöltök lemon curddel, a tetejükre habot kanalazok.
Visszateszem a sütőbe további 15 percre. A kikapcsolt sütőben hagyom kihűlni, (félig) nyitott sütőajtónál.


2 megjegyzés:

  1. Fincsi dolgok vannak nálad. Feliratkoztam, jövök máskor is. :) (ha kedved van, Te is benézhetsz hozzám:))

    VálaszTörlés
  2. Örülök, hogy tetszik!
    A fb-nak hála olvasgattam már a blogodat. :)

    VálaszTörlés