Oldalak

2012. április 5., csütörtök

Tonhalas-aszalt paradicsomos tészta és az egér


Hát ma délelőtt olyan meglepő élményem volt, amit nem kívánok senkinek. Pedig sokan átélték már.
Éppen az ebédlőben voltam, mert Eszter befejezte a reggelit. Barni mondott valamit a konyhában. Odapillantottam, és egy egér nézett rám szemből, pont a férjem mellől.
A további forgatókönyv a szokásos. Én sikítok, az egér pedig beszalad a tűzhely és a mosogatószekrény közé. Na itt kaptam végtaglágyulást. Persze, Barni rögtön rám szólt, hogy ne visítozzak, majd hoz ragasztót. Ezzel el is ment.
SOS hívtam anyukámat "Most mit csináljak?". Közben a rágcsáló felment a pultra, ami újabb sikítást eredményezett részemről, az egérke meg visszaugrott a szekrény mögé.
Kedves szülőm rögtön ott termett, ugyanis éppen biciklivel indult valahová. Ellátott jótanácsokkal, miközben segített Esztert tisztába tenni. Ugyanis a kiscsajt ijedtemben  nem öltöztettem fel, így bekakilt a szőnyegre.
Oké, gyerek tiszta, szőnyeg tiszta, Anyu elment. Én pakolok, mint az őrült. Fertőtlenítem a pulton található olajos üveget, borsszórót.
Várom a ragacsot.
Beteszek egy adag mosást. Azaz csak betennék, mert fura hangokat hallok a mosókonyhában.
Újabb sikítás. Igen. Ott az egér.
Összeszedem magam és elkezdek kipakolni a mosókonyhából. Kiteszem a mosóport, öblítőt, szennyeskosarat. Közben a cincogó többször visszaijed, bebújik a mosógép alá.
Már csak a mosómasina van bent. Én meg csőre töltött partvissal várom az apró, nem kívánt vendéget.
Jön is, de visszariad. Ezt még további egy órán át játsszuk. Közben többször odacsapok. A padlónak.
Végre megérkezik a felmentősereg. Éppen időben, már mindenem elgémberedett.
Barni jókora darab kartont beragasztóz, elindítja a mosógépet. Az egér szalad. Ragad. Barna üt. Egér kábul. És megvan, mehet ki a macskáknak.
Még mindig hallom, ahogy megy. Megriadok a lebbenő függöny sarkától. De már kezdek megnyugodni.
Anyu azt mondta valószínűleg nincs több.


Frissítés: Azóta megfialt a padláson a szomszéd macskája. Ergo, valószínűleg onnan nem jön több egér.


Most a tészta. Roggyant idegállapotomban illetve az egérvadászat miatti időhiányban változtattam az ebédtervezeten. Így most csak ez a nagyon gyors tészta készült ebédre. Igazán szeretjük, sokszor készül.


4 főre


500 g  tészta, most nálam spagetti
3 gerezd fokhagyma
185/130 g-os tonhalkonzerv, olajban eltett
3 púpos ek tejföl
5 dkg aszalt paradicsom
só, bors
1 nagy marék reszelt parmezán


A tésztát bő, sós vízben kifőzöm, leszűröm, folyó vízzel leöblítem.. Közben megpucolom a fokhagymát és áttöröm. Egy kis nyeles edénybe teszem az olajos tonhallal együtt. Amikor felmelegedett hozzáadom a tejfölt és a kb. fél centisre vágott apróra vágott aszalt paradicsomot. Megszórom egy késhegynyi borssal, kis csipet sóval. Összemelegítem, de nem forralom fel. Leveszem a tűzről és belekeverem a parmezánt. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése