Oldalak

2012. október 26., péntek

Birka lapocka sült fokhagymával és sütőtökös burgonyapürével


Nem is tudom mikor kaptuk azt a birkát, amelyiknek a lapockáját már hetek óta őrzöm a fagyasztóban. Ugyanis fogalmam sem volt róla, hogyan süssem meg, hogy ne valami rágós ehetetlen húst kapjak a végén.
Mert fiatal bárányt nem nagy ördöngősség jól elkészíteni, de egy kicsivel idősebb állat néha feladja a leckét.
Aztán megláttam Flat-cat bejegyzését a Facebook-on. Éppen birkalapockát készített. Így gyorsan megtudakoltam hogyan készítette el, és este be is hoztam a dermedt lapockát.

Tipikusan olyan étel lett belőle, amiből addig szedtünk újra és újra, amíg csak magunk előtt láttuk a fogásokat. Megmozdulni utána szinte lehetetlen.

2 kg birkalapocka
bors
olíva olaj
2 evőkanál só
4 ág rozmaring
4 fej fokhagyma

A birkalapockát megtisztítottam a faggyús és inas részektől, amennyire csak lehetett. Mindenütt, alaposan bedörzsöltem borssal és meglocsoltam olíva olajjal. Alá és a tetejére tettem két-két rozmaring ágat. Sütőpapírral letakarva betettem a hűtőbe. Én ezt tegnap reggel csináltam meg és rögtön a sütésre szánt tepsibe tettem bele. Másnap reggel kivettem a húst, bedörzsöltem sóval és ismét olajjal. A fokhagymafejek alját levágtam, vágott felükkel lefelé a hús mellé raktam. Az egészet becsomagoltam sütőpapírba.
160 fokra előmelegített sütőbe tettem és mérsékeltem a hőfokot 120 fokra. 3 órát sütöttem így a középső rácson. Végül kicsomagoltam és 5 perc alatt kicsit megpirítottam a legmagasabb fokozaton. Tálalás előtt 10 percig pihentettem a kikapcsolt, kinyitott sütőben.

80 dkg krumpli
2 dl tejföl
1 evőkanál só a főzővízbe
30 dkg sütőtök (készen, sütve)

A hússal együtt szépen megsült a sütőtök is, amit az alsó rácsra tettem. Amikor kész lett botmixerrel pürésítettem. A krumplit meghámoztam, felkockáztam és sós vízben megfőztem. Összetörtem, hozzáadtam a tejfölt és a sütőtökpürét.



A húst a csonttal párhuzamosan szeleteltem meg ahogy sikerült. Mindenkinek szedtem hozzá a sütőtökös burgonyapüréből és a sült fokhagymából.
Férfiaknak egy jó pofa sört ajánlanék hozzá. Tapasztalatból mondom, hogy egy pohár minőségi száraz fehérborral is remek.

Megjegyzés: A sült fokhagymagerezdek szinte kiugranak a héjból, amikor megnyomjuk őket, így nagyon könnyen hámozhatók.
Nem mellesleg Isteni krémleves készíthető belőle.

A hús alatt összegyűlt fokhagymás szaft nagyon jó tunkolni, puha, levegős, ropogós héjú, friss házikenyérrel.

3 megjegyzés:

  1. Folyik a nyálam. Ez gyönyörű. Egészségetekre!

    VálaszTörlés
  2. Szia! Most fogyott el a recepted alapján ebédre készített birka lapocka! 10 ujjunkat megnyaltuk! 😀Köszönet a receptért!😊

    VálaszTörlés