Oldalak

2013. február 27., szerda

Korianderes csirkecombok és a harmadik hét cukor nélkül


Még mindig alaposan meg kell fontolnom, mit is eszek, ahhoz, hogy cukor ne legyen benne.
Nem kívánom az édességet. Na jó, néha igen, akkor nagyon.
Legjobban egy cappucino hiányzik sok-sok tejhabbal.
Megbeszéltük a párommal, hogy pénteken a helyi rétesboltban kezdjük a napot. Bevásárolunk friss péksütiből és én megiszom az áhított tejhabos italt, ő meg egy forró csokit vagy kakaót. Természetesen gyerekek is kapnak valami finomságot.

A kínaiban szezámmagos csirkét kértem és mivel még soha nem ettem ilyet, meglepődve tapasztaltam, hogy cukros máz van rajta. Aznap semmi értelmeset nem ettem még (ez fél 5 magasságában volt), így nem törődtem az édesítéssel, hanem megettem az egészet.

A gyerekek már nem kérnek itthon édességet. Inkább gyümölcsöket szoktak választani. A kedvenceik az alma, a banán és a kivi. Reggel, ha van idő, frissen facsarok narancslét.
A kicsik a szüleimnél azért kapnak csokit, cukrot. Nem is keveset. Szerintem egész hétre elég a a mennyiség.
Néha külön kérem aput, hogy ne vegyen több édességet a gyerekeknek.


4-5 főre

6 csirkecomb (aló- és felső együtt)
1 evőkanál só
1 kávéskanál bors
1 csokor friss koriander(zöld)
2-3 gerezd fokhagyma
1 kg krumpli
1 tk só
5-6 ek olíva olaj

Először meghámozom a krumplit, megmosom és felkarikázom. A karikákat egy 30x40 cm-es tepsi aljába rakom egyenletesen. Rászórok egy teáskanál sót és meglocsolom 2-3 evőkanál olajjal. Alaposan összekeverem, hogy a só és az olaj mindenhol átjárja a krumplit.
A csirkecombokat megmosom, papírtörlőn megszárítom. Minden combot megsózok és megszórom egy kevés borssal. Szép sorban egymás mellé fektetem őket a krumpliágyon.
Egy csokor koriandert apróra vágok, rászórom a csirkecombokra. Meglocsolok minden combot kb. fél evőkanál olajjal.
Megpucolom a fokhagymagerezdeket, kés lapjával mindre rácsapok és a csirkecombok közé teszem.

180 fokra előmelegített sütőben letakarva sütöm 30-40 percet. Amikor a hús már puha, leveszem a fóliát és pirosra sütöm a bőrét. Így finom ropogós lesz.
A szaftja nagyon finom friss kenyérrel.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése