Oldalak

2013. április 29., hétfő

Olajban eltett medvehagyma



Igazából ez nem annyira recept, inkább egy praktika.

Sokáig csak vágyakozva nézegettem a medvehagymás recepteket. Itt a városban nem lehetett kapni, vagy csak én nem tudtam hol lehet.

Idén nyílt egy klassz zöldséges a közelünkben, ahol elég széles körű a kínálat, és kérésre bármit beszereznek.  Sűrűn járok oda, mert emellett az árak is elfogadhatóak.
Ott láttam meg a vödörbe állított csokrocskákat. Rögtön rá is kérdeztem: medvehagyma?
Először két csokorral vettem. Többet nem mertem, mert még sosem kóstoltam. Nálunk nagy sikert aratott. Osztatlant. Még a 1,5 éves kislányom is imádja.
Rögtön vettem még négy csokorral, amit olajban tettem el.

Pár napra rá pedig apósom hozott egy egész vödörnyit. Majdnem fél kiló volt. Azt szépen kimértem 10 dkg-os adagokra és lefagyasztottam. Kíváncsi leszek, hogy melyik fog jobban ízleni, ha majd megkóstoljuk a fagyasztottat is.

Ezt a pesto szerűséget mi friss kenyérrel, sajttal vagy vajas kenyérre kenve szeretjük leginkább. De nagyon finom tölteléknek is bármilyen sós tésztába.

2 dl-es üveghez

20 dkg medvehagyma
2 evőkanál olaj (nálam extra szűz olíva)
1 nagy csipet só

A medvehagyma leveleket megmostam, papírtörlővel letöröltem és nagyobb darabokra vágtam. Minden levelet kb. 4 részre. Aprító gépbe tettem, megsóztam és meglocsoltam olajjal. Addig járattam a gépet, amíg krémes masszát kaptam. Lehet, hogy kell még bele kevés olaj.
Tiszta, száraz üvegbe töltöm és a tetejére olajat csurgatok, hogy mindenütt ellepje és légmentesen lezárja.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése