Oldalak

2013. május 3., péntek

Zöldborsós-medvehagymás rizotto


Tudom, mindjárt vége a medvehagymaszezonnak. Bár én még láttam szépet a zöldségesnél.
Még gyors megosztom ezt a receptet, mert mi nagyon szeretjük.

A zöldborsós rizotto mint olyan, az egyik legnagyobb kedvencünk. Mivel arboriot már kisebb Tesco-ban is lehet kapni, húsleves pedig szinte mindig van a fagyasztómban.
Sokszor életmentő gyors recept. Főleg olyankor, amikor nem vagyunk itthon délelőtt, vagy elszámolom magam az ebédkészítéssel.
Kevés olyan ételt készítek, ami mellett ott kell állni, de a rizotto a maga 20-30 percével mindig nyerő választás nálunk.

Én itt olajban eltett medvehagymát használtam, de már próbáltam apróra metélt frissel is és az is hihetetlenül finom volt.
A rizottoban a gyorsaságon kívül azt szeretem legjobban, hogy nem lehet elrontani és bármit lehet a rizshez adni ízlés szerint.

Biztosan észrevettétek, hogy nekem ez a becsípődésem. :) Mindig mindent százféleképp szeretnék variálni.


Hozzávalók 2 felnőtt + 2 kicsi gyerek adagja

3 dl arborio rizs
1 l húsleves
1,5 ek vaj
1 ek olíva olaj
1 kis fej vöröshagyma (4 dkg)
0,5 dl száraz fehér bor
7 dkg parmezán
3 dl fejtett zöldborsó (fagyasztott)
2 teáskanál olajban eltett medvehagyma vagy 5 dkg friss apróra vágva

A húslevest felforralom, félre teszem.
A hagymát apróra vágom, üvegesre sütöm az olajon. Hozzáadom a rizst és jól összeforgatom, hogy az olaj minden rizsszemet bevonjon és üvegessé váljon. Ráöntöm a bort és folyamatosan keverem, amíg a rizs beszívja. Merőkanalanként adogatom hozzá a húslevest, mindig addig keverem, amíg a rizs felszívja.
Amikor már majdnem kész, akkor hozzáadom a (fagyott) zöldborsót. A borsónak 2-3 perc elég, tehát tényleg csak a végén érdemes hozzákeverni.
Végül leveszem a tűzről, belekeverem a vajat, a parmezánt és a medvehagymát. Beállítom a sűrűségét húslevessel vagy, ha elfogyott, vízzel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése