Oldalak

2014. május 13., kedd

Kókuszkrémes-kakaós muffin fagylalttölcsérben


Arra gondoltam, hogy az egyik legjobb barátnőmet valamilyen különleges kinézetű süteménnyel lepem meg. Az ízesítés egyértelmű volt, mivel az említett kedves személy hatalmas kókuszrajongó. Ezt nem is titkolja. :)
Az ötletet egy tévéműsorban láttam. Eszembe jutott, hogy ezzel igazán meglephetem.
Így született ez a sütemény.

Én most bolti tölcsért használtam, mert házilag nem tudok talpas ostyát készíteni, tölcsértartóm pedig nincs. A tölcsérek borulékonysága így is sok problémát okozott. Kettő le is esett sajnos. :( Egy, amikor kivettem őket a sütőből, egy másik pedig, amikor már rátettem a mázat.
A tésztát ezúttal sűrűbbre kevertem, mint a klasszikus muffin masszát, hogy könnyebb legyen kiadagolni.
A krémmel nem voltam teljesen megelégedve. Az interneten keringő házi Raffaello féleségek receptjeiből indultam ki, de megbántam. Legközelebb inkább mascarpone tejszínhab 1:1 arányú keverékével fogok próbálkozni, némi cukorral és kókuszreszelékkel dúsítva.
Különben pedig máz nélkül is nagyon vicces, mutatós darabok a tölcséres sütik. Ráadásul ez megint az egyszerű kategória, amit bátran ajánlok kezdő sütögetőknek, konyhában járatlan férfiaknak is.

Muffin

9 db talpas fagylalttölcsér

száraz hozzávalók

250 g liszt
6 g sütőpor
3 g szódabikarbóna
120 g cukor
12 g vaníliás cukor (nálam házi)
3 g kakaópor (cukrozatlan, holland)

nedves hozzávalók

1 tojás
80 ml olaj
2 dl tejszín

Előmelegítem a sütőt 180 fokra.
Egy tálban összekeverem a száraz hozzávalókat, egy másik, nagyobb edényben pedig a nedves hozzávalókat. A száraz hozzávalókat 3-4 részletben a nedves hozzávalókhoz keverem.
Minden tölcsérbe teszek 3-4 teáskanálnyi muffin masszát és egy tepsibe állítom őket.
25-30 percig sütöm.

Hagyom kihűlni, közben elkészítem a mázat.



Kókuszos krém

30 ml tej
125 g cukor
75 g vaj
50 g kókuszreszelék + egy maréknyi a díszítéshez

A tejet a cukorral felmelegítem, amíg a cukor feloldódik, hagyom kihűlni, majd elkeverem a szobahőmérsékletű vajjal. Végül a kókuszreszeléket is belekeverem.

Minden muffin tetejére teszek a krémből. Elsimítom. Kókuszreszelékbe forgatom.
Hűtőben tárolom fogyasztásig.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése