Oldalak

2014. október 28., kedd

Norvég almatorta



Úgy két hete kaptunk egy szatyornyi almát ajándékba. Nagyon örültem neki, mert egy kedves ismerősünk hozta a saját fájáról. A gyerekek imádják az almát. Legalább annyiszor könyörögnek érte, mint a csokiért.
Aztán teltek múltak a napok, és kiderült, hogy ennyi alma nem fogy el. Inkább kezdett megpöttyedni. Pedig kiszedtem a zacskóból, áttettem egy vödörbe.
Éppen Varga Gábor: Desszert szerelem c. szakácskönyvét lapozgattam, amikor megláttam a norvég almatortát. Akkor jutott eszembe, hogy süteménybe kellene tenni, akkor rögtön odalenne az egész.
A receptben szereplő mennyiséget egy 25x35 centis tepsibe tettem, így 8 kicsi almát  tudtam belesütni.  A könyv 22 cm tortaformát ír és 3 almát.



250 g puha vaj
250 g cukor
250 g liszt
2 teáskanál sütőpor
20 g vaníliás cukor
3 tojás
egy citrom reszelt héja
8 db kicsi alma

24 g cukor
4 g őrölt fahéj

A sütőt előmelegítettem 180 fokra. Egy tepsit kibéleltem sütőpapírral.
Az almákat megpucolom, kimagozom és vékony cikkekre vágom. Citromos vízbe teszem, hogy ne barnuljon meg.
A vajat a cukorral, citromhéjjal és vaníliás cukorral robotgéppel felhabosítottam. Egyesével hozzáadtam a tojásokat, közben tovább kevertem a géppel.
A lisztet elkevertem a sütőporral. Kanalanként a vajas keverékhez forgattam.
Tepsibe simítom, belenyomkodtam az almaszeleteket élükkel lefelé. Megszórtam fahéjas cukorral.
180 fokon 45 percig sütöttem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése