Oldalak

2014. október 26., vasárnap

Sütőtökös márványos brownie


Hétfőn Csokiország megosztotta ezt a receptet a facebook oldalán. Első pillantásra megtetszett Alig vártam, hogy legyen időm, és sütőtököm az elkészítéshez.
Meglepően gyorsan és egyszerűen ki lehet keverni, meg lehet sütni. Tipikusan az a sütemény, amit a férjem is összedob. Neki vannak is ilyen momentumai, amikor fogja magát, és süt egy piskótatekercset. :)
A tököt már előző nap megsütöttem. Sajnos nem volt itthon annyi csokoládé, amennyit a recept ír, de szerintem így is 'brutálcsokis' a végeredmény.



Sütőtökös rész

115 g krémsajt (mascarpone)
115 g sült tök
1 tojás (L-es méretű)
25 g cukor
1 teáskanál mézeskalács fűszer (az eredeti receptben 1/2 tk. őrölt gyömbér, 1/2 tk. őrölt fahéj, 1/2 tk. őrölt szerecsendió)

Előmelegítettem a sütőt 180 fokra. Kibéleltem egy 15x25-ös tepsit sütőpapírral.
A sütőtökös rész hozzávalóit egy tálba tettem és kézi mixerrel habosra kevertem.

Brownie

115 g vaj
340 g étcsokoládé (nekem ennyi volt itthon összesen)
57 g keserű csokoládé (kihagytam)
150 g kristálycukor
55 g barnacukor
5 ml vanília kivonat
3 tojás
94 g liszt
11 g cukrozatlan kakaópor
1/4 teáskanál só

A vajat egy kis lábasban felolvasztom, a kis kockákra tördelt csokoládéval együtt. Közben néha megkeverem. H összeolvadtak, leveszem a tűzről, és hagyom kissé hűlni, úgy 5-10 percig.
Elektromos habverővel belekevertem a csokis vajba a cukrokat és a tojásokat.
Egy külön tálkában összekevertem a lisztet a kakaóval és a sóval. Majd kanalanként a csokis masszához adtam, miközben az elektromos habverővel lassú fokozaton tovább kevertem.
Amikor szép egyneművé vált, beleöntöttem az előkészített tepsibe, és elsimítottam.
A sütőtökös részt kanalanként pöttyentettem a tetejére, majd egy kanál nyelével kissé elkevertem a csokis résszel, azaz megmárványoztam.
180 fokon 40 percig sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése