Oldalak

2015. szeptember 15., kedd

Banánkenyér fehércsokoládé mázzal


Ezt a tortát a legkisebb gyermekem névnapjára készítettem.
A banánkenyérrel először Zizi blogján találkoztam. Az első adandó alkalommal el is készítettem. Hatalmas sikere volt, azóta rendszeresen sütöm ezt a süteményt. Ehhez a tortához is az ő receptjét használtam, minimális változtatásokkal.


Recept egy 18 cm-es kapcsos tortaformához vagy 25 cm hosszú kenyérformához

2 db (túl)érett banán
100 g sima fehérliszt (BL55)
100 g teljes kiőrlésű tönkölyliszt
2 db közepes méretű tojás
80 g vaj
100 g cukor
1 kávéskanál házi vanília kivonat*
2 teáskanál sütőpor
1 marék mandula durvára vágva
4 kocka 60 %-os étcsokoládé durvára vágva

100 g fehércsokoládé

A banánokat egy nagy tálba tördeltem, ráütöttem a tojásokat, rászórtam a cukrot, szobahőmérsékletű vajat adtam hozzá, és vanília kivonatot. Az egészet összeturmixoltam.
Egy másik tálban összekevertem a liszteket sütőporral, a vágott mandula és csokoládédarabokkal. Majd habverővel a banános masszához kevertem.
180 fokra előmelegített sütőben 50 percig sütöttem,  sütőpapírral bélelt formában.

Miután kihűlt, egy tábla fehércsokit temperáltam, és a tetejére kentem. Hűtőben hagytam megdermedni.

A marcipán figurákat cukrászdában vettem.


*Házi vanília kivonat:

1 l vodka
10 db vaníliarúd
5 db 2 dl-es üvegcse

A vaníliarudakat felhasítottam, keresztben félbe vágtam. Minden üvegbe tettem  2 db felhasított, felezett vaníliarudat, és felöntöttem vodkával. Szorosan lezártam az üvegeket, és fénytől védett, hűvös helyre tettem 2-4 hétre. Minél tovább hagyjuk érni, annál sötétebb színe, vaníliásabb illata és íze lesz. Érdemes néha felrázni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése