Oldalak

2018. január 26., péntek

Chia puding meggylekvárral és granolával

Évek óta nem találkoztam vele, pedig kisgyermekkorunkba legjobb barátnők voltunk.
Mondhatni együtt nőttünk fel, hiszen csak néhány háznyira lakott tőlünk.
Aztán később, ahogyan nőttünk eltávolodtunk egymástól, és az utóbbi éveben nem tartottuk a kapcsolatot. Vagyis csak nagyon érintőlegesen, néhány tetszik, egy kedves hozzászólás, ezek is szórványosan.
Ma mutatták be Zilhai Anna: A bálna nem motívum című kötetét az orosházi könyvtárban.
Így kapva kaptam az alkalmon, hogy évek elteltével ismét találkozhassak vele. Természetesen megvettem a kötetét, és dedikáltattam is. :) Közben persze váltottunk pár szót is. Kedvesen megdicsérte a blogomat, azt mondta szokta olvasni. Pedig már nagyon régen nem frissült.
Megígértem neki, hogy felteszem a reggelimet, az adott szó pedig fontos számomra. ;)



Íme a recept:

1 evőkanál chia mag
4 evőkanál tej
2 evőkanál natúr görög joghurt
1 kávéskanál méz

2 evőkanál meggylekvár
1 marékny granola

Egy tálkába vagy pohárba teszem az evőknálnyi chia magot 4 evőkanál tejjel, 2 evőkanál görög joghurttal és egy kávéskanál mézzel. Alaposan összekeverem és néhány órára magára hagyom a hűtőben.
Amikor már szépen megduzzadtak a chia magok, és puding állagú lett a joghurtos keverék, a tetejére kanalazok 2 evőkanál meggylekvárt és rászórok egy marék granolát.

Megjegyzés 1: Én nem szeretem, ha túl édes, aki igen az nyugodtan tegyen bele több mézet.
Megjegyzés 2: Azt olvastam valahol, hogy a chia magoknak elég 15-20 perc hogy elérjék a maximális méretüket, de én azt tapasztaltam, hogy inkább 1-2 óra alatt lehet elérni azt pudingszerű állagot, amit én szeretek.
Megjegyzés 3: Olvassátok Anna kötetét, mert jó! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése