Oldalak

2010. április 23., péntek

Spenótos cipó almával


Úgy kezdődött, hogy megláttam a zöldségesnél a friss spenótot és amikor odaértem a polcához megéreztem az illatát ahogy hívogat. Gondolkodás nélkül vettem egy csokorral. Aztán persze jött a fejtörés, mit is csináljak belőle. Ugyanis húgom kívánsága mára borsófőzelék volt, amit meg is ígértem Neki. Szóval az már kötelező volt. Apu oldalast kért, még örültem is, mert az jól megy a borsóhoz szerintem.
Feltétlenül valami olyat szerettem volna készíteni a spenótból, ami köznépszerűségnek örvend majd. Hirtelen eszembe jutott Flat-Cat Ricottás sóskás lepénye (célzott is egy spenótos receptre). Már csak az volt a gondom, hogy nem kaptam ricottát. Aztán eszembe jutott, hogy van itthon egy kevés házi túró. Nagyon finom, omlós és puha süteményt kaptam az átalakítás után.

6 db lesz belőle

25 dkg túró
2 egész tojás ( a túró miatt száraznak tűnt a tészta)
25 dkg liszt
10 dkg spenót
1 csomag porélesztő (7 g)
4 dkg cukor
+1 tojás a kenéshez

A spenótot apróra vágtam. Lusta szakács módjára mindent a kenyérsütőgépbe tettem és beindítottam egy dagasztó-kelesztő programot (nálam ez 1,5 óra). A kész tésztát lisztes kézzel 6 részre osztottam, sütőpapírral bélelt tepsibe tettem. A tetejüket megkentem a (+1) felhabosított tojással és a cipók felének tetejére vékony almaszeleteket nyomtam. 220 fokon 15-20 perc alatt aranyszínűre sültek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése