Oldalak

2010. október 14., csütörtök

Karfiolos rizotto besamellel



A két gyerekem igazi csoda! Annyira édesek együtt, hogy el sem tudom mondani! A 2 éves Szilárd annyira szereti és védelmezi 1 hónapos húgát, amit előre senki sem sejtett. Először általánosságában: soha nem volt rossz szava a kicsi ellen, pedig volt, hogy később indultunk sétálni, mert Eszter megéhezett. Erre Szilárd csak megkérdezte tud-e esetleg út közben enni a húga. Minden nap segít körülötte, ha sír odaadja a cumit, ha mérem ő kapcsolja a mérleget. Kedves megnyilvánulása pedig számtalan a testvére felé. Ha mellette van, megsimogatja, sokszor külön ezért megy a kicsi ágyához.
Tegnap anyuéknál mind a kanapén ültünk. Eszter anyukám kezében, Szilárd a papa ölében mellettük. Egyszerre felkiáltott elsőszülöttem "Pusziljuk meg Eszterkét!" és példát statuálva rögtön egy finom cuppanóst nyomott a kicsi homlokára.
Hihetetlen milyen türelmes, ha a kistesóról van szó. Remélem később is hasonlóan jó testvérek
lesznek.

Most az ételről. A tegnapi csőben sült zöldség maradékaként volt fél fej karfiolom, meg megmaradt a besameles zöldségs
zaft egy része eszembe jutott, hogy csinálhatnék egy karfiolos rizottot. Az eredeti receptet Lilafügénél láttam, de be kell vallanom a két receptben nincs sok közös pont, tőle csupán az ötlet származik.

fél fej karfiol
3,5 dl (besameles) zöldséglé
12 dkg rizs
0,5 dl bor
só, borsolaj vagy vaj

A karfiolt megmostam rózsáira szedtem, minél apróbbakra. Egy serpenyőben kevés vajon fedő alatt 5 percig pároltam (ha nincs fedős serpenyő, ahogy nekem sincs alufólia alatt). Kivettem a karfiolt a serpenyőből. Olajat tettem bele és megpirítottam a rizst. Ezután a rizst felengedtem egy merőkanálnyi zöldséglével és állandóan kevergettem, amíg beitta. Ha ez megtörtént kevés bort löttyintettem rá és kevertem, így folytattam felváltva, amíg el nem fogyott a bor és a zöldségszaft. A végén sóztam, borsoztam és belekevertem a karfiolt.
Én ezt egyszemélyes adagnak szántam magamnak, de csak a felét bírtam megenni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése