Oldalak

2011. szeptember 6., kedd

Pizzás párnácskák


Mindig nagyon tetszettek a töltött párnácskák. Olyan ellenálhatatlanul néznek ki.
Mivel ma megint kettecskén vagyunk Eszterrel, nem gondoltam semmilyen komoly három fogásásos ebédre. Csak a párnácskák és egy túrórudi torta.

Szilárdom tegnap óta ottalvós az óvodában.
Itthon sosem akar aludni. Van, hogy megússzuk kis nyávogással. Előfordul, hogy üvöltve tiltakozik és az is, hogy egyáltalán nem alszik. Szóval kicsit aggódtam, mivel vár majd az óvónő. Háromnegyed 4-re értem oda az ovihoz, hogy haza hozzam. Kint játszottak az udvaron. Amint megérkeztem, a társai már kiabáltak is "Szilárd! Jött anyukád!" Az én kicsikém ahelyett, hogy a nyakamba ugrott volna, sírva fakadt "Én még maradni szeretnék játszani... Brühühühüü". Meg kellett ígérnem, hogy máskor később megyek érte. Így a végén mégis velem jött. :)
Az óvónéni pedig nagyon megdicsérte, mert gond nélkül ment lefeküdni. Ráadásul annak ellenére, hogy csak később tudott elaludni, csendben feküdt az ágyában.
Ebben biztosan a közösségi szellem, meg a kedvenc dadusunk Marcsi néni keze van. :)

Hozzávalók 14 db-hoz

260 g leveles tészta

250 ml hámozott szeletelt paradicsom
100 g főtt füstölt sonka
1 gerezd fokhagyma
1 tk oregánó
4 tekerés bors

1 tojás a kenéshez

A leveles tésztát fél órával előbb kivettem a fagyasztóból.
Én most konzerv paradicsomot használtam, azt le kell csepegtetni egy szűrőn, hogy később a paradicsomlé ne áztassa el a tésztát. A fokhagymát lereszeltem, a sonkát apró kockákra vágtam és a fűszerekkel együtt a paradicsomhoz kevertem.
Amikor a tészta felengedett lisztezett deszkán 1-2 mm vékonyra nyújtottam és 12 cm-es köröket szaggattam belőle. Minden körre tettem egy fél evőkanál tölteléket, a szélüket megkentem vízzel (hogy összeragadjanak és a töltelék ne follyon ki). Minden megtöltött kört félbe hajtottam, gyengéden összenyomkodtam a széleket és egy villával mintát nyomtam rá. Megkentem a tetejüket a felhabosított tojással.
220 fokra előmelegített sütőben 15-20 perc alatt pirosra sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése