Oldalak

2011. augusztus 31., szerda

Rózsaszín almacsatni sertésszűzzel


A cím csalóka. Ez nem egy igazi csatni. Annak ugyanis igazán csípősnek kell lennie. Mi viszont nem szeretjük a csípős ételeket. Egyszerűen nem bírjuk megenni. Viszont a fűszeres gyümölcsszószoknak, püréknek egyszerűen nem lehet ellenállni. Szóval kreáltam egy lájt verziót magunknak. Nagymamám szerint az öndicséret büdös, ezért nem ragozom milyen ügyes vagyok. :)

Helyette elújságolom, hogy holnaptól megint óvoda. Szilárd már nagyon készül. Ma összekészítettük az összes szükséges holmiját fogkefétől az alváshoz szükséges dolgokig. Tetszett neki, hogy együtt csináltuk. Még a próbálgatás ellen sem tiltakozott. Gyorsan kiderült, ahogy sejtettem, mindkét benti cipőjét (tornacipőt is) kinőtte.
Megbeszéltük azt is, hogy holnap muszáj autóval menni a sok cipelnivaló miatt, de utána jó időben megint biciklivel fogunk járni. Én vagy apa teker, ő meg utazik és mindent megkérdez "Az mi? Az ki?". :) Kíváncsian várom az újabb ovis történeteket, amiket majd előad. Nagyon édesen tudja mesélni mi történt aznap.

Csatni

4 nagyobb alma
1 nagy fej lilahagyma
1 nagy gerezd fokhagyma
2 ek citromlé
fél rúd fahéj
1 tk gyömbérpor
1 csipet só
4-5 tekerés bors
2 ek cukor

Az almákat meghámozom, kimagozom és 1 centis kockákra vágom. Hozzáadom a citromlevet, fahéjat, gyömbérport, sót, borsot és a cukrot. A fokhagymát lereszelem, a lilahagymát apró kockákra vágom és az almához teszem. Fedő alatt közepes lángon kezdem főzni, amikor az alma megpuhul leveszem a fedőt és besűrűsítem. A végén gyakran meg kell kavarni nehogy lehúzódjon. Kihűtve, frissensültek mellé fogyasztjuk.

Sertéssült

600 g szűzérme
bors
1 tk olaj

A húst hideg vízzel megmosom, konyhapapírral szárazra törlöm, lehártyázom. Forró serpenyőben 1 tk olajon minden oldalán körbepirítom 3-3 perc alatt, közben sózom és borsozom. 180 fokra előmelegített sütőben 10 percig sütöm. Szeletelés előtt 5-10 percet pihentetem.
Én most köretként kolbászzsírban sült krumplit adtam hozzá.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése