Oldalak

2011. augusztus 11., csütörtök

Almás pite


Először egy nagyon jó hírt szeretnék megosztani. Gyermekünk lesz! A legkisebb jövevény november végére várható, és ha minden igaz lány lesz. :) A 4 dimenziós ultrahangkép szerint ő is apukájára fog hasonlítani, meg a két nagyra. Szilárd is nagyon örül, kíváncsian várja a második testvért. Kis fogalomzavarban van, mondván, hogy Eszter mostmár bátyó lesz. :)

A receptről annyit, hogy érdemes kipróbálni.
Kaptam 2-2,5 kg gyönyörű, hatalmas savanyú almát. Rögtön arra gondoltam, hogy almás kockát sütök belőle. Aztán mire megpucoltam őket, rájöttem, hogy én lusta vagyok reszelgetni. Így inkább vékony cikkekre vágtam fel az almákat és így kerültek a süteménybe. Az íze csodás volt, ezt az is jelzi, hogy még langyosan megettünk fél tepsivel Barnival és Eszterrel. Sőt ők annyira sokat és gyorsan falták, hogy estére megfájdult a hasuk. :)

25x35 cm-es tepsihez

Tészta

60 dkg liszt
1 csomag sütőpor
1 evőkanál vaníliás cukor
15 dkg cukor
1 csipet só
20 dkg kacsazsír (jó a disznózsír is)
5 dkg vaj
1 tojás + 1 tojás sárgája
1,5 dl tejföl
1 tojás fehérje kenéshez

Töltelék

1,5 kg savanykás alma
10 dkg cukor
1 evőkanál fahéj
zsemlemorzsa

Az almákat meghámozom, kiveszem a magházukat, vékony cikkekre vágom és citromos vízbe áztatom (így nem barnul meg annyira).
A tésztához összekeverem a a lisztet a vaníliás cukorral, cukorral, sütőporral és sóval. Elmorzsolom benne a vajat és összedolgozom a kacsazsírral. Hozzáadom a tejfölt és a tojásokat és addig gyúrom, nyomkodom, amíg elválik a kezemtől és az edény falától. (Először úgy tűnhet nem akar összeállni, de amint a kéz melegétől megolvad a zsír, már látni, hogy pont jó.)
A tésztát két egyenlő részre osztom, az egyik felét kinyújtom és kibélelem vele a tepsi alját. Megszórom zsemlemorzsával és rárakosgatom a lecsepegtetett almacikkeket. Az alma tetejét megszórom cukorral és fahéjjal. Kinyújtom a maradék tésztát és a tetejére simítom. A kimaradt tojásfehérjével megkenem a tészta tetejét, alaposan megszurkálom és 180 fokra előmelegített sütőbe teszem. 40-45 perc alatt pirosra sütöm.
Lehet porcukrot szórni a tetejére tálaláskor, de mi azt nem szeretjük annyira.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése