Oldalak

2012. szeptember 25., kedd

Karfiolos rizotto besamellel

Régi képek 4.


Az eredeti receptet Lilafügénél láttam, de be kell vallanom a két receptben nincs sok közös pont, tőle csupán az ötlet származik.

fél fej karfiol
3,5 dl  zöldségleves
12 dkg rizottórizs
0,5 dl száraz fehérbor
só, bors
1 ek olaj
1 ek vaj
1 ek kemény sajt (parmezán, pecorino stb.)

A karfiolt megmostam rózsáira szedtem, minél apróbbakra. Egy serpenyőben az olajon fedő alatt pár percig pároltam a karfiolt, kiszedtem egy tálba, majd a helyére öntöttem a rizst és pár percig pirítottam. Felöntöttem a borral. Amikor a bor elpárolgott/felvette a rizs elkezdtem merőkanalanként hozzáadni a zöldséglevest. Közben gyakran megkevertem. Amikor a rizs haraphatóra főtt, belekevertem a karfiolt, vajat, sajtot, sót és borsot. Azonnal forrón tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése