Oldalak

2012. szeptember 24., hétfő

Kenyér lilakáposztával

Régi képek 3.


Ezt a kenyeret még tavaly télen készítettem. A receptről meg szépen elfeledkeztem.
Úgy kezdődött, hogy főztem egy lilakáposzta levest, ami csak nekem és a férjemnek ízlett. A gyerekek hallani sem akartak erről a bizarr színű ételről.
Aztán jött az ihlet. Kedvenc bloggerem színes kenyerei után gondoltam én is megpróbálkozok eggyel. Így lett végül egy lila kenyerem.

35 dkg fehér liszt
20 dkg világos rozsliszt
15 gr élesztő
1 tk só
2 ek olaj
1 tk almaecet
1 dl lilakáposzta krémleves*
2 dl víz

* 1 fej lilakáposzta, 2 dl száraz vörösbor, 1 l húsleves, 2-3 ek repceméz
A káposztát negyedelem, kivágom a torzsáját és vékony csíkokra szelem. Egy nagy lábosba szórom, felöntöm borral. A borban kicsit megpárolom, majd felöntöm húslevessel és puhára főzöm. A végén mézzel ízesítem, botmixerrel pürésítem.

A kenyérhez egy tálban összekeverem a liszteket és elmorzsolom az élesztővel. A többi hozzávalót sorban beleteszem és rugalmas, kéztől elváló tésztává gyúrom. Nedves konyharuhával lefedve duplájára kelesztem nagyjából 3 óra alatt. Átgyúrom, cipóvá formázom, sütőpapírral bélelt tepsire teszem bevagdosom a tetejét egy éles késsel és bespriccelem vízzel (nedves kezemet rázva felette). Megint duplára kelesztem.
A sütőt maximum hőfokra előmelegítem, 15 percig sül forró sütőben. Után 220 fokon további 45 percig.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése