Oldalak

2010. április 22., csütörtök

Almaszirom



Nagyon egyszerű, általam egészségesnek vélt finomság. Aprónép és a férjem is imádják ropogtatni, de a bolti méregdrága és ki tudja mi van benne? Nem is értem miért nem csináltam még itthon.
Most viszont ajándékba kaptunk 4-5 kg almát és gondoltam kipróbálok néhány új almás receptet.
Az almacsipszet így kell csinálni:

Megmosom és megtörölöm az almákat. Levágom a két végén a csumát és a termőmaradványt. Megpucolom és kimagozom. Én uborkaszelőn vágtam vékonyra, de késsel is fel lehet szeletelni. A lényeg, hogy minél vékonyabb darabokat kapjunk. Sütőpapírral bélelt tepsire fektetem az almaszeleteket és 100°C fokon (villanysütőben, légkeverés nélkül) 60 percig szárítom.

Lehet citromos cukros ízesítésűt is készíteni. Én a natúr változatot szeretem a legjobban, és az gyerekbarát is, de leírom a cukros változatot is.
Ekkor megkenem a szeleteket citromlével 200 g porcukrot feloldok 0,5 l vízben és a citromos almaszeleteket egész éjszakára a cukros szirupba áztatom. Másnap lecsöpögtetem és megsütöm.

A kész csipszet mártogatni is lehet, ízlés szerint például csokiba vagy joghurtba.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése