Oldalak

2012. október 10., szerda

Ribizlivel töltött karaj


Mostanában olyat "játszunk" hogy megkérem a férjem hozzon be húst a fagyasztóból. Viszont azt ő dönti el, hogy milyet. Én pedig kitalálom mit és hogyan készítek belőle.
Persze az öteletlésben ő is részt vehet, ha akar. Mit nem mondjak látszik, hogy ő is tanul a blogolásnak hála.
Tegnap este például egy remek tejfölös-almaecetes hagymasalátát csinált a vacsorához. Nekem semmi közöm nem volt hozzá. Meg is lepett.

Visszatérve a töltött karajra.
Eredetileg áfonyával szerettem volna tölteni a húst, de rá kellett jönnöm, hogy tévedtem, a fagyasztómban ribizli van. Sebaj, gondoltam, ez is jó lesz. Végül még egy ribizliragut is készítettem mellé és szerintem nagyon izgalmas kombináció lett.

75 dkg sertéskaraj csont nélkül
30 dkg ribizli (fagyasztott)
1 ek só
bors
0,5 dl száraz fehér bor
1 ek vaníliás cukor (házi bourbon)

A karajt lehártyázom, éles késsel, centi vastagon, csiga alakban szétvágom, hogy ki tudjam teríteni egy lapba. (Ez így érthető?) Fél centi vastagra klopfolom és mindkét oldalát bedörzsölöm sóval, borssal.
A ribizliből 25 dkg-ot a hús egyik rövidebbik szélére halmozok és az egészet feltekerem. Konyhai spárgával összekötözöm, a végeit megtűzöm fogpiszkálóval.
Forró teflonserpenyőben, 1 ek olajon, nagy lángon körbepirítom. 160 fokra előmelegített sütőben 30-40 percet sütöm. Ha kész, szeletelés előtt 5 percig hagyom pihenni, közben leszedem a kötözőspárgát.

A maradék 5 dkg ribizlit, a hús pirítására használt, serpenyőbe teszem. Nem kell elmosni! Felöntöm borral és  hozzáadom a vaníliás cukrot. Összeforralom és forrón a hússzeletekre kanalazom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése