Oldalak

2013. április 28., vasárnap

Burgonyakrémleves tonhalgombóccal


Végre itt a jó idő!
Ehhez képest ez egy nem túl nyárias étel.
Mostanában nem megy a tervezés. Sokszor járok úgy, hogy már neki kéne állni az ebédkészítésnek, de még ötletem sincs, mit is fogunk enni.
Ad hoc boltba szaladni pedig nincs mindig lehetőségem. Tehát marad a kamra és a hűtő tartalma.
Ez a recept is így született.

Az alapléről pedig annyit, hogy nálunk az nem nagyon fogy. Egyszer eszünk belőle, utána a hűtőben várakozik, amíg megsavanyodik. De én ezt nem hagyom. Inkább literenként lefagyasztom, később általában krémleveskehez vagy rizottohoz használom fel.
Én a fenti okok miatt ritkán főzök húslevest, anyukámtól viszont rendszerint kapok megmaradt levest, hátha nálunk elfogy. Így mindig van 1-2 adag a fagyasztóban.

Az egyszemélyes kotlit pedig anyukámtól kaptam. Szabadkán találtam a piacon és beleszerettem.
Ugyanott vettem gyönyörű kötényeket a gyerekeknek. Van egy hölgy, aki otthon készíti a kötényeket, minden méretben és mintával. Az áruk pedig nagyon kedvező.

60 dkg krumpli
2 nagy gerezd fokhagyma
1 l húsleves
12,5 dkg tejföl

130 g töltőtömegű tonhalkonzerv (olajban eltett)
4 dkg zsemlemorzsa
1 nagy tojás
olaj

A burgonyát meghámozom, felkockázom.
A fokhagymagerezdekre kés penge lapjával rácsapok, megpucolom őket.
A fokhagymát és a krumplit egy 2 literes edénybe teszem, felöntöm a húslevessel és puhára főzöm a krumplit. Én nem sóztam meg, mi nem eszünk sósan. Ezért érdemes megkóstolni, és aki szereti kis sót tenni bele, mert még a tejföl is elvesz a sósságából.
A tejfölbe merek fél merőkanál levest és elkeverem vele a hőkiegyenlítés miatt. Így nem csapódik majd ki a tejföl. Ezután folyamatosan keverve beleöntöm a tejfölt. A levest újra felforralom.
Végül hagyom kissé kihűlni, majd botmixerrel simára turmixolom.

A tonhalat alaposan lecsepegtetem, összekeverem a tojással és a zsemlemorzsával.
Apró 2 cm-es gombócokat formázok a két tenyerem között.
Bő olajban, pár perc alatt aranybarnára sütöm. (1 literes lábosban, fél liter olajban, 2 adagban sütöm 2-3 percig)
Papírtörlőre szedem egy szűrőlapáttal.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése