Oldalak

2010. október 17., vasárnap

Almamázban sült sertéscomb, hagymás párolt burgonyával

Régóta izgat a téma, hogy valamilyen gyümölcsmázban süssek húst. Egészen pontosan tavaly ősz óta, amikor láttam Chef Viki körtemázas csirkéjét és Flat-cat birsalmamázas szűzpecsenyéjét. Vettem is a héten egy szép nagy birsalmát, ami teljesen épnek és érettnek tűnt. Azután amikor megpucoltam és elkezdtem kivágni a rossz részeket nem maradt belőle semmi használható, így szomorúan kidobtam a kukába. Jött a "B"-terv: van itthon alma, majd megcsinálom abból.

2 személyre:

40 dkg sertéscomb
só, bors, olaj
5 közepes alma (édes, puha húsú)1 evőkanál méz
2 gerezd fokhagyma
0,5 dl száraz fehérbor
csipet só

4-5 közepes krumpli
1 fej vöröshagyma
só, bors, olaj
0,5 dl víz

Az almákat megmosom, meghámozom, kivágom a magházat és felkockázom. Vastag aljú edényben felteszem a 0,5 dl borral (fedő alatt) párolódni. Közben megpucolom a fokhagymát és fokhagymanyomón áttörve hozzáadom. Teszek bele egy kanál mézet és egy csipet sót is és hagyom párolódni. Amikor készen van átturmixolom.

A sertéscombot mindenütt alaposan bedörzsölöm sóval, borssal és olajjal. Kevés olajon minden oldalán kb 2 percig elősütöm.

Ezután a húst hőálló tálba fektetem és leöntöm az almamázzal, figyelve, hogy mindenhová jusson. Én a maradék mázat mellé öntöttem a sütőtálba. (Nem kell lefedni, a máz megvédi a kiszáradástól.)

Előmelegített sütőben 160 fokon 1 órát 10 percet sütöttem.

A hagymát fél főre vágtam, közepes lángon, kevés olajon megpirítottam, majd kis lángon karamellizáltam kissé. A krumplit meghámoztam, leöblítettem hideg vízzel, cikkekre vágtam és 0,5 dl vízzel, csipet sóval feltettem párolni.

Tálaláskor kb 1 cm-es szeletekre vágom a húst, szedek mellé a vele sült almamázból, mellé krumpilt arra hagymát teszek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése