Oldalak

2011. október 8., szombat

Karamellás bonbon


Már régóta izgat a téma, hogyan lehet otthon bonbonokat készíteni. Most kipróbáltam. Nagyon finomak lettek és igazán tetszett a családnak, hogy ilyet is tudok itthon készíteni. Nem annyira macerás, mint amilyennek gondoltam.
A karamellatölteléket ez alapján a recept alapján készítettem.

12 db bonbonhoz

100 g min. 60%-os étcsokoládé

65 g cukor
65 g tejszín
10 g vaj
15 g méz
1 kis csipet só

A csokoládét kockákra törtem, két harmad részét, folyamatosan kevergetve gőz fölött megolvasztottam.
(Egy kis lábasban kb. 2 ujjnyi vizet felforraltam, majd visszavettem a lángot, hogy csak gyöngyözzön. Egy másik tálat a forró vizes lábas tetejére tettem, ami pont ráillik, kint egy fedő, de nem ér a vízbe. Ebbe tettem a csokit.)
Leveszem a gőzről a felolvadt csokoládét és hozzáadom, a maradék egy harmad részt. Addig keverem, amíg az egész fel nem olvad.
Egy szilikon jégkockatartót és egy műanyagszőrű vastag (1/2-es) festőecsetet készítek elő. A felolvadt csokival kikenem a szilikonforma mélyedéseit. Beteszem (a formát) a hűtőbe néhány percre, hogy a csoki megdermedjen.

A töltelékhez a cukrot vastag aljú edényben karamellizálom, majd hozzáöntöm a tejszínt. (Vigyázat fröcsöghet) Addig kevergetem, amíg a hideg tejszín miatt megszilárdult karamell feloldódik. (Türelmesnek kell lenni. Nagyon.) Ekkor hozzáadom a vajat, sót és mézet és tovább főzöm kis lángon, amíg homogén, sűrű masszát kapok. Hagyom kissé hűlni, közben többször megkeverem.

A biztonság kedvéért kenek még egy réteg csokit a szilikonformába, majd visszateszem a hűtőbe. Amikor ez a réteg is megdermedt, egy kiskanál segítségével kb. 2/3-ig töltöm a krémmel. Megint beteszem a hűtőbe. Amikor a karamell megdermed egy (kis)kanállal csokit csorgatunk a tetejére (ha kell előtte melegítsük újra gőz fölött a csokit) és egy spatulával simítsuk el ill. húzzuk le a felesleget a bonbonok közötti részről. Újra betesszük a hűtőbe.
Ha megdermedt kézzel óvatosan ki lehet nyomni a formából a kész bonbonokat.

Megjegyzés: Éjszakára a hűtőben hagytam (este készült) és csak reggel nyomtam ki a formából. Ekkor a karamelltöltelék kő kemény volt. Pár perc alatt szobahőmérsékleten ehetőre melegedett.
Szobahőmérsékleten tárolható, de nem tudom meddig, mert nálunk 15 perc alatt elfogyott.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése