Oldalak

2011. december 5., hétfő

Narancsos kacsa


Extrakönnyített helyzetemet kihasználva készítettem ezt a mai ebédet. Mi volt a könnyítés? A konyhakész kacsa! Anyukám ugyanis hozott egy kacsát sütésre előkészítve, vagyis pucolva, darabolva, sőt a bőre is be volt irdalva. Nekem tényleg csak egy tepsit meg némi sót, borsot kellett elővennem.

Köszönöm Anyu! Sok puszi érte!

Hozzávalók

1 kacsa (kb 2 kg)

4 narancs
2 ek méz
4-5 szem szegfűszeg
1 rúd fahéj
0,5 cm gyömbér
0,5 dl édes fehérbor
1 ek hideg vaj

A kacsa „alkatrészeit” sóztam, borsoztam beletettem egy nagyobb tepsibe, lefedtem alufóliával és hideg sütőbe téve 180 oC-on 2 és fél óráig sütöttem. Levettem a fóliát és további 20 percig sütöttem, hogy a bőre megpiruljon.

2 narancsot felkarikáztam, a másik kettőnek kicsavartam a levét. Egy serpenyőben felmelegítettem a mézet és megsütöttem benne a narancskarikákat. Ezután kivettem őket a serpenyőből és beletettem a mézbe a fűszereket, felöntöttem a borral és a narancslével. Felforraltam, majd belekevertem a vajat. További 3-4 percig forraltam közepes lángon, majd elzártam alatta. 5 percet hagytam hűlni, végül leszűrtem.
Tálalásnál szedtem néhány narancskarikát, rátettem a húst és meglocsoltam a narancsmártással.

Az ötletet Gabojsza narancsos kacsamelle adta.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése