Oldalak

2011. december 20., kedd

Narancsos répafőzelék


Apósom gyakran hoz nekünk finom húsokat, zöldségeket vagy pékárut.
Gyönyörű, hatalmas répákat és petrezselyemgyökereket hozott a minap. Annak töredékéből készült ez a főzelék.


Hozzávalók 2 és fél főre


1 kg répa
2 narancs leve
1 ek vaj
2 ek méz
4 szem szegfűszeg
1 rúd fahéj
0,5 cm gyömbér
0,5 dl édes fehérbor

petrezselyemzöld ízlés szerint


Egy serpenyőben felmelegítettem a mézet és beletettem a fűszereket, felöntöttem a borral és a narancslével. 3-4 percig forraltam közepes lángon, majd elzártam alatta. 5 percet hagytam hűlni, végül leszűrtem.


A répát megpucoltam és 3 mm-es karikákra vágtam. A vajon kevés vízzel feltettem fedő alatt párolódni. Amikor megpuhult ráöntöttem a fűszeres mézes narancslét. Kivettem a főtt répából kb 30 dkg-ot és botmixerrel pürésítettem, majd visszakevertem a répához. Végül megszórtam petrezselyemzölddel.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése