Oldalak

2012. szeptember 16., vasárnap

Pirított zöldség üvegtésztával


Ha keletire éhezek Kicsi Vú blogján szoktam első körben szétnézni. Ma sem volt kedvem bonyolult ételhez, ezért a piacon vettem egy csomag rizstésztát, itthon pedig rákattintottam a jól bejáratott linkre. Pillanatokon belül a keleti konyha ötlettárába csöppentem, ahol meg is találtam az ihletet.
Pirított zöldségek, szójaszósz és üvegtészta. Pont ezekre vágytam. Fejben kissé átformáltam a receptet az aktuális készletem alapján és fél órán belül tálaltam az ebédet. Ebbe az időintervallumba belefért a három kicsi terelgetése is. :)

Hozzávalók 4 före

2 közepes cukkini
2 normál méretű répa
1 ek szezámolaj

a szószhoz
4 ek keményítő
4 ek szójaszósz
3 ek balzsamecet
3 ek méz
4 ek paradicsom püré
8 ek víz

100 g üvegtészta

tálaláshoz szezámmag

A zöldségeket megmosom, megpucolom, zöldséghámozóval vékony csíkokra vágom. Egy wokban vagy nagy serpenyőben felhevítem az olajat és megpirítom a zöldségcsíkokat.
Közben egy kis lábasban vizet forralok. Amikor a víz lobog, elzárom alatta a gázt, beleteszem a tésztát és lefedem 5-10 percre. Néha megkeverem.
A még roppanós zöldségekre ráöntöm a szószt és alaposan elkeverem a zöldségekkel. Még egy-két percig keverem, utána leveszem a tűzről. Összeforgatom a tésztával.
Tálalásnál megszórom szezámmaggal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése