Oldalak

2014. május 27., kedd

Sült édesburgonya



A héten bevásárolni voltam a Lidl-ben és megláttam, hogy van édesburgonya 749 F/kg áron. Már sokszor kerestem, de sehol nem árultak eddig itt. Mivel már régen meg szerettem volna kóstolni, vettem egy szép nagy darabot. Nem mertem többet, arra gondolva, mi van ha nem ízlik nekem vagy a családnak.
Ma érkezett el az elkészítés ideje. Először burgonyapürét szerettem volna készíteni belőle, ugyanannyi krumplival. A biztonság kedvéért megkérdeztem a facebook-on, főzhetem-e együtt az édesburgonyát a krumplival, nehogy az egyik szétfőjön, mire a másik megpuhul. Aztán ott Szepyke javasolta, hogy mindenképpen kóstoljam meg külön. Igaza volt, hisz honnan tudnám, hogy szeretem-e, ha nem is kóstolom magában.
Aztán írt egy kedves ismerősöm, hogy inkább süssem, mert úgy az igazi. Be is linkelt egy jó receptet.
Rögtön utána Limara ugyanezt javasolta. Idézem "vágd jó hosszú hasábokra, keverd el kevés olíva olajjal, sóval, rozmaringgal és terítsd sütőpapíros tepsire"
Így végül a két receptet ötvözve készítettem a mai ebédhez a köretet.
Hatalmas sikert aratott nálunk ez a fogás. Hamarosan megyek és bevásárolok édesburgonyából. :)

2 felnőtt és egy kicsi (2 éves) gyerek adagja

70 dkg édesburgonya
1 nagy fej vöröshagyma (kb. 20 dkg)
2 kávéskanál só
1 kávéskanál szárított rozmaring
1 evőkanál (olíva) olaj
6-8 gerezd fokhagyma

A sütőt előmelegítem 220 fokra.
Az édesburgonyát meghámozom, megmosom és 2x2 cm-es kockákra vágom.
A hagymát megpucolom, 2x2 centis darabokra szelem.
Egy nagyobb nejlonzacskóba teszem az édesburgonyát és a hagymát, rászórom a sót, rozmaringot és ráöntöm az olajat. Kissé felfújom a zacskót, összetekerem a száját és alaposan összerázom a tartalmát. Így az olaj és a fűszerek egyenletesen bevonják a burgonyát.
Egy sütőpapírral bélelt tepsibe öntöm a zacskó tartalmát és elterítem, hogy egy sorban legyen a zöldség, így fog egyenletesen sülni.
Az olajos zacskóba teszem a pucolatlan fokhagymagerezdeket, összerázom őket, majd azt is tepsibe teszem a hagymás burgonya tetejére.
Nekem kb. 25-30 perc alatt puhult meg.

Aki ropogósra szeretné, süsse 240 fokon kb. 40 percig. Megkeverni tilos, mert összetörik a burgonya!
Nálunk erre most nem volt mód, mert a kislányom már nagyon éhes volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése