Oldalak

2013. február 13., szerda

Gombás paradicsomos lepények avagy pizza?


A mai menü igazi Észak-olaszos, vékony és roppanós tésztájú pizza.
Nem véletlenül. Hiszen fel kellett avatnom az új 4 tálcás állványos pizzasütőkészletemet! Jelentem jól szuperál! :) (Talán maradt még pár darab a Lidlben, a múlt heti akcióból.)
Osztatlan sikert aratott.
A sajt most lemaradt róla. Egyrészt azért, mert elfelejtettem. Másrészt meg nem is vettem most a célnak megfelelő sajtot. Parmezánt meg nem akartam rá.
Ettől függetlenül nyugodtan meg lehet szórni pl. mozzarellával.
Nagyából egy óra alatt megvan, szóval a pizzafutárt megint nem hívtuk. Az a 10 perc már nem oszt. A házi készítés pedig mindig ad egy bizonyos pluszt az ételnek.

4 x 30 cm

Tészta
60 dkg rétesliszt
1,5 dkg friss élesztő
1 púpos teáskanál só
3,3 dl víz
1 evőkanál olíva olaj

Feltét
40 dkg-os kockázott paradicsom konzerv
1 mokkáskanál só
késhegynyi bors
25 dkg csiperke gomba

A lisztet elmorzsolom az élesztővel, hozzáadom a sót, olajat és vizet. Rugalmas, sima kéztől elváló tésztát dagasztok belőle. Négy egyforma részre vágom a tésztát és kivajazott pizzaformákba (vagy egy nagy kb. 35x37 cm-es gáztepsibe ) nyomkodom.
A sütőt előmelegítem a legmagasabb hőfokra.
A paradicsomkonzervet elkeverem sóval és borssal. Ilyenkor ízlés szerint lehet fűszereket is hozzáadni.
Minden pizzára teszek pár kanállal a paradicsomból és egyenletesen szétkenem rajta.
A gombát megmosom, vékonyan felszeletelem. Nagyjából egyenlően elosztom a pizzák tetején.
Addig sütöm, amíg a széle aranybarnára sül.
Nálam ez 10  perc, az én öreg gázsütőm kb. 300 fokot tud. Alacsonyabb hőmérsékleten természetesen több idő kell neki. Pl. 250 fokon kb. 15 perc.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése