Oldalak

2013. február 12., kedd

Zöldséges canelloni



Arra gondoltam, hogy a héten olaszos ételeket fogunk enni. Ez alatt nem feltétlen autentikus recepteket kell érteni, hanem sokszor csak olaszos ízesítést, tésztát hasonlókat.
Nem fogok olyan ételnevekkel dobálózni, hogy ez vagy az újragondolva. Egyszerűen csak leírom, hogy én mit találtam ki, a nálunk legkönnyebben beszerezhető alapanyagokra.
A cannelonin kívül lesz még nálunk bruschetta, minestrone, pizza, lasagne (hús nélkül), gnocchi és rizotto is.

Barna a hétvégére májtisztító kúrát tervez, ezért vasárnapig semmilyen állati eredetű fehérjét nem akar fogyasztani. Tegnap megettünk egy nagy adag sertéspörköltet, amit egy kedves barátunk hozott kóstolóba. Ezzel férjecském be is fejezte a húsevést a hétre.
Direkt kevés fűszert használtam. Arra vágytam, hogy a zöldségek saját ízei domináljanak. Számításom bejött, ugyanis egy nagyon finom, kissé édeskés tölteléket kaptam végeredményként.


4 főre

2 evőkanál olíva olaj
2 répa (Kb. 20 dkg)
25 dkg cukkini
2 kalifornia paprika
1 csapott evőkanál só
késhegynyi bors
1 kávéskanál majoranna
1 kockázott paradicsom konzerv (400 g)
25 dkg canelloni tészta
1/2 dl paradicsom püré
15 dkg sajt

A répát és a paprikát meghámoztam, lereszeltem nagy lyukú reszelőn. A paprikákat kimagoztam, apró kockákra vágtam.
Felhevítettem az olajat egy 2 literes edényben, átpirítottam rajta a répát, majd addig pároltam fedő alatt, amíg félig megpuhult. Hozzáadtam a cukkinit és a paprikát. Az egészet puhára pároltam.
Ráöntöttem a paradicsomkonzervet, sóztam, borsoztam, majorannával fűszereztem.
Botmixerrel kissé pürésítettem. Nem kell homogenizálni, de minél kisebb darabkák maradnak benne, annál könnyebb tölteni.
Egy kiskanál segítségével megtöltöttem a canellóni tésztákat. Hőálló tálba rakosgattam őket, szorosan egymás mellé. Meglocsoltam paradicsom pürével, sajtot reszeltem rá.
180 fokon addig sütöttem, amíg a sajt megpirult a tetején (kb. 30-40 perc).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése