Oldalak

2013. augusztus 16., péntek

Sárgadinnye sorbet



Van itt a közelünkben, olyan 300 m-re, egy dinnyés.
Éjjel-nappal nyitva tart, az árusok pedig értenek a dinnyéhez. Legalábbis nekem eddig finom, érett gyümölcsöket választottak. Szívesen feleznek, negyedelnek, sőt kóstoltatnak.
Legutóbb elkövettem azt a hibát, hogy én magam választottam sárgadinnyét, ahelyett hogy az eladóra bíztam volna. Meg is lett az eredménye. Egy rossz ízű, túlérett darabot hoztam haza.
Akkor jutott eszembe, hogy cukorral talán még lehet rajta segíteni. Ezért aztán felkockáztam, tálcára raktam és betettem a fagyasztóba. Pont, mint a banánfagyit. Csodás hűsítő lett belőle!

1 liter sorbet

80 dkg sárgadinnye (héj és mag nélkül)
5 evőkanál cukor

A sárgadinnyét kettévágtam, kikapartam a magját. Cikkekre szeltem, kivágtam  a húsát és felkockáztam. Tálcára terítettem és betettem a fagyasztóba. 2 óra múlva kivettem. Aprítógébe tettem, rászórtam a cukrot és addig járattam a gépet, amíg mindenütt egyforma szemcseméretű kását kaptam.
Hűtött tányérkákban szervíroztam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése