Oldalak

2013. szeptember 1., vasárnap

Sajtos leveles falatok



Mostanában ez a receptem aratta a legnagyobb sikert, mind a kóstolók, mind a facebook-os olvasók körében.
Az ötletet Babette Sajtkrémes rúdja adta, amit akkor találtam, amikor a sulikezdésre tekintettel megosztotta az uzsonnagyűjteményét. Rögtön az jutott eszembe a receptről, hogy én ezt hányszor megveszem a boltban, mert imádom. Aztán meg az, hogy milyen jól mutatna falatnyi adagokban, mint a Fornetti.
Nem is teketóriáztam sokat, mert nálam mindig van itthon legalább 2 csomag leveles tészta a fagyóban. Még aznap este átraktam a tésztákat a hűtőbe, reggel pedig mentem a boltba tömlős sajtért, mert azt mi soha nem szoktunk venni. Bár, lehet, hogy e most megváltozik.
Tehát adott egy nem túl bonyolult, relatíve gyorsan elkészíthető recept, ami tuti siker! :)

Zárójelben jegyzem meg, hogy hatalmas könyvmolyként eljárok a helyi olvasóklubba is, ahová szoktam vinni ezt-azt. Nem csak én, így mindig egy szuper piknik vagy (télen) teadélután kerekedik a dologból. Na, szóval ezt a sütit is ott teszteltem, többek közt, és mindenkinek nagyon ízlett. :)

24 db

50 dkg bolti leveles tészta
1 tömlős sajt
10 dkg reszelt sajt
1 ek tejföl

1 vagy 2 egész tojás felverve a kenéshez

A leveles tésztát kiolvasztom, vékonyra nyújtom és 24 egyforma kis téglalapra vágom.
Összekevertem a sajtokat a tejföllel.
Minden téglalapocska egyik felére tettem egy teáskanálnyi sajtkeveréket. A szélét körben megkentem felvert tojással. Ráhajtottam a tészta másik felét és körben alaposan lenyomkodtam. Megkentem a tetejét is tojással és egy pengével három bemetszést ejtettem mindegyiknek a tetején.
200 fokra előmelegített sütőben 17-20 perc alatt sültek meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése