Oldalak

2011. március 22., kedd

Baconben sült sertésszűz

Eszter lányomnak nem egészen tökéletes a csípője. Ne ficam, de valami eltérés észlelhető. Ezért a házi gyermekorvosunk beutalt minket a helyi ortopédushoz. Aki 2 hónap Pavlik-kengyel után, azt mondta szerinte mostmár minden tökéletes. De visszatérve a gyerekorvoshoz ,aki szerencsére nagyon figyelmes és lelkiismeretes, azt tanácsolta keressünk fel más szakembert is. Mert ő még mindig nem teljesen nyugodt. Így az apósom megkereste az egyik orvos barátját. És megkérte, ajánljon nekünk egy megbízható, gyerekekhez is értő ortopédust. Kiderült, hogy van egy unokatestvére Kecskeméten, aki szívesen segítene nekünk és megnézné a kicsit, amint visszaért Amerikából. Na ennek a napja lesz holnap.
Mivel szeretem az apósomat, és tudom, hogy ő meg szereti az én főztömet, gondoltam készítek valami útravalót. Ugyanis holnap ő visz minket és elég hosszú programnak ígérkezik.
Kíváncsi vagyok mit állapít majd meg az orvos, és milyen kezelést javasol.

1 kg sertésszűz
200 g bacon
só, frissen őrölt színes bors
olaj

A húst lehártyázom, kiveszem az inakat és levágom a zsíros részeket. Minden oldalát bedörzsölöm (összesen nagyjából 1 evőkanál) sóval, oldalanként 1 tekerés színes borssal. Rátekerem a bacon csíkokat spirálisan, úgy, hogy a szélek kissé fedjék egymást. Hőálló tálba teszem, kevés olajjal meglocsolom, kb 2-3 mm legyen az edény alján. 200 °C-ra előmelegített sütőben 20 percig sütöm lefedve, 20 percig fedő nélkül, majd még 10 percet pirítom 250 °C-on. Szeletelés előtt 10 percet pihentetem deszkán.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése