Oldalak

2011. március 13., vasárnap

Sajtos kifli

hát az úgy volt, hogy 5-kor felébredtem, és nem tudtam visszaaludni. Ez a korral jár? Mivel emlékeztem, hogy az este az összes kenyeret felfaltuk (már megint). :) Tudom bennem van a hiba, meg a családban, hogy ennyire szeretjük a friss (!) kenyeret. Ezért én mindig csak kisebb kenyereket sütök, mert hiába jó, másnapra már sosem az igazi. Vagy csak nem tudom, hogyan kell megfelelően tárolni. Ha zacskóba teszem, a hája elveszti a ropogósságát. Ha elöl hagyom vagy fa tartóba teszem, akkor meg kiszárad. szóval marad a mindig friss. Legalábbis, amíg gyed-en vagyok. :)
Bátran ajánlom a receptjeimet dupla vagy akár tripla adagban a család méretétől és étvágyától függően.
Vissza a kiflire. Javíthatatlanul imádom a friss pékárut reggelire, szóval nekem tökéletes a nap indításához. :)

16 db

20 dkg rétesliszt
10 dkg simaliszt
10 g élesztő
25 dkg natúr joghurt (vagy tejföl)
5 dkg kemény sajt (nálunk még mindig a füstölt Karaván a kedvenc)
1 kk só

Az élesztőt elmorzsolom a lisztekkel, hozzáadom a joghurtot, kis lyukú reszelőn lereszelt sajtot és a sót. Alaposan összegyúrom kb. 10 perc alatt, amíg el nem válik a kezemtől és az edény falától. (Először túl lágynak fog tűnni, de 5 perc után már látszik, hogy jó lesz.)
Ha duplájára kelt még egyszer átgyúrom, két gombócra osztom. Lisztezett deszkán 3 mm vastag, kör alakra nyújtom, majd 8-8 cikkelyre vágom pizzavágóval vagy éles késsel. A cikkeket feltekerem, kifli alakra igazítom (a csúcsát kis vízzel ragasztom oda), sütőpapírral bélelt tepsibe rakom.
Pihentetem legalább 15 percig.
Közben előmelegítem a sütőt 220°C-ra 20-22 perc alatt aranyszínűre sütöm.

Megjegyzés: Jó, ha a joghurt szobahőmérsékletű.

1 megjegyzés:

  1. Én a friss kenyeret dupla konyharuhába csavarom, úgy tárolom. Persze így sem olyan, másnap, mint teljesen frissen, de szerintem ez a legjobb megoldás :)

    VálaszTörlés