Oldalak

2013. szeptember 26., csütörtök

Szilvás leveles


Gyors, egyszerű, finom. Mit kell még tudnia egy hétköznapi süteménynek?
A szilva és a fahéj szerintem egy örök klasszikus párosítás. Én idén a szilvalekvárba is tettem ebből a kellemes fűszerből. A leveles tészta pedig... ahogy ropog a széle! Nagyon finom!

A képen is látszik, hogy kicsit több levet eresztett a szilva, amit hűlés közben a tészta felszívott. Nekem le is folyt az egyik oldalon, mert ott nem volt elég magas a tészta széle. Engem ez nem zavart, de ha valaki ezt nem szeretné, akkor szórjon a szilva alá egy-két evőkanálnyi zsemlemorzsát.

Igazából ezt a süteményt már halogattam pár napja. Aztán jött egy felkérés a helyi újságtól, amihez képet is kértek. Olyat amin sütök, de közben a kamerába mosolygok. Eléggé furán éreztem magamat, hiszen a bloggal kapcsolatban magamat nem tartom annyira lényegesnek, mint az ételeket, recepteket. Azért a hangulat jó volt! A képet a férjem készítette, közben nagyokat nevettünk. Megmutassam milyen lett?



35x45 cm tepsiben

50 dkg leveles tészta (fagyasztott bolti)
4 ek. mascarpone vagy lecsepegtetett tejföl
24 db érett szilva
3 evőkanál kristálycukor
1 teáskanál őrölt fahéj

A leveles tésztát felengedem. Lisztezett deszkán akkorára nyújtom, hogy 3-4 centivel nagyobb legyen a tepsinél. Sütőpapírral bélelt tepsibe simítom, a túllógó széleket behajtom és lenyomkodom. Megkenem mascarponéval.
A szilvákat megmosom, felezem, kimagozom. A mascarponés tésztára nyomkodom, közepükkel felfelé.
Megszórom cukorral és fahéjjal.
220 fokra előmelegített sütőbe teszem, 15 perc alatt készre sütöm.

1 megjegyzés: